Skip to main content
 Vorig onderwerp Vorig bericht Volgend bericht Volgend onderwerp

Onderwerp:
Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928
(Gertjan Thomassen, 04.05.2022  21:09)


Reactie op:
Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928
(Gertjan Thomassen, 06.05.2022  08:02)

Gertjan Thomassen
10.06.2022  11:31

Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928


Inmiddels weer wat stapjes gezet op het aankoop-pad en van een aantal geadverteerde auto's de eigenaren gesproken en nadere informatie en documentatie ontvangen. Omdat de auto's meestal verder uit de buurt staan (Frankrijk, België, Zuid-Duitsland) nog niet gaan kijken, ook omdat ik op basis van wat ik nu weet twijfels heb of ik de goede kandidaten te pakken heb. Misschien kunnen jullie meedenken.

- allereerst een handgeschakelde S4 met minder dan 150k op de teller. Geen historie van 1993 tot 2016 behoudens enkele nietszeggende facturen. Daarna een volle map facturen (EUR 20k) van de laatste eigenaar vanaf 2017. Een mix van grote en kleine items, mechanisch en cosmetisch, deels uitgevoerd bij Porsche. Ook dure vervangingsonderdelen. Auto rijdt de laatste twee jaar weinig, wel nog onderhoud gehad in 2021. Distributie is van 2017 dus moet denk ik preventief gedaan worden. Prijs is erg stevig (EUR 40K+) en auto staat ver weg, wat we me nog even weerhoudt om te gaan kijken. Ook omdat keuren nog niet zo makkelijk is. Auto staat wel bij een Porsche classic dealer.

- handgeschakelde 1991 GT, vraagprijs bijna 50k, minder dan 150k KMS op de teller. Duitse Eigenaar gisteren gesproken, de  auto blijkt sinds 2016 bijna stil te staan in een verzameling. Auto heeft wel recent onderhoud gehad (distributie, banden, rubbers), maar staat nog op originele schokdempers en wielophanging, airco zou gewoon werken maar is zeker nog op r12. Remolie zou periodiek vervangen zijn maar over de PSD pomp wist de eigenaar niets.  Op basis van deze omschrijving houd ik er rekening mee dat er nog wel inhaalonderhoud bij gaat komen zodra de auto weer echt gaat rijden, en dan wordt die best duur. 
 

-handgeschakelde GT in Duitsland,  ook net iets onder de 50k, minder dan 150k op de teller. Tot 2019 10 jaar in een verzameling gestaan, daarna groter onderhoud bij Porsche en specialisten in Zuid-Duitsland, distributie gedaan, met diverse facturen onderbouwd (EUR10k). Ook heel weinig gereden sinds 2019. Op de foto perfect muv de lak, is guards red, verkoper managede de verwachtingen al een beetje qua kleurverschillen ivm verbleken van de lak door UV licht. Ik vind het eigenlijk allemaal net niet overtuigend genoeg om te gaan kijken. 

 

 

        1. Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928 (Gertjan Thomassen, 10.06.2022 11:31)