Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Stuurhuis revisie
hoi, lijkt inderdaad op een enorm versleten kogelgewricht. Ik kan echter
niet heel precies zien wat verder nog beweegt, het filmpje is toch wat beperkt.
Maar een heel klein beetje speling is al merkbaar met sturen. Twee nieuwe
stuurstangen lijkt me niet onverstandig. Maar dit is niet ineens onstaat he?
Het is een probleem dat al langer bestond lijkt me. Speling op de ophang
punten van het stuurhuis zoals Arnold schreef komt zeker ook voor, en
veroorzaakt mn bij stevig sturen en bij remmen een wazig gedrag in het
stuur.
Olie lekkage kan eigenlijk alleen een keerring in het stuurhuis zijn. Jammer
dan, op enig moment wordt dat vervangen.
Nadat de stangen zijn vervvangen is uitlijnen noodzakelijk. Laat dat doen
door iemand die de 928 kent. Als je de auto optilt bij uitlijnen zakt de vering
pas weer goed terug als je ermee gereden hebt. Als je uitlijnt terwijl de
vering nog te hoog staat klopt er niets van het uitlijnen. Slecht weggedrag en
overmatige bandenslijtage is dan het gevolg.
Tip: meet zo goed mogelijk de afstand tussen het vaste deel van de
tandheugel en het draaipunt van de stuurstang bij het wiel. Dan heb je hem al
ongeveer in de buurt staan en is er wel even mee te rijden.
Tip2: vervang de rubbers meteen nu je toch de zaak open maakt. Ze verouderen
en er komen dan scheurtjes in. Niet goed en bron van meer ellende. Maak alles
goed schoon voor je het in mekaar zet !
groet
Theo