Skip to main content
 Vorig onderwerp Vorig bericht Volgend bericht Volgend onderwerp

Theo Jenniskens
07.05.2020  06:25

Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Stuurhuis revisie


hoi, lijkt inderdaad op een enorm versleten kogelgewricht. Ik kan echter niet heel precies zien wat verder nog beweegt, het filmpje is toch wat beperkt. Maar een heel klein beetje speling is al merkbaar met sturen. Twee nieuwe stuurstangen lijkt me niet onverstandig. Maar dit is niet ineens onstaat he? Het is een probleem dat al langer bestond lijkt me. Speling op de ophang punten van het stuurhuis zoals Arnold schreef komt zeker ook voor, en veroorzaakt mn bij stevig sturen en bij remmen een wazig gedrag in het stuur.

Olie lekkage kan eigenlijk alleen een keerring in het stuurhuis zijn. Jammer dan, op enig moment wordt dat vervangen.

Nadat de stangen zijn vervvangen is uitlijnen noodzakelijk. Laat dat doen door iemand die de 928 kent. Als je de auto optilt bij uitlijnen zakt de vering pas weer goed terug als je ermee gereden hebt. Als je uitlijnt terwijl de vering nog te hoog staat klopt er niets van het uitlijnen. Slecht weggedrag en overmatige bandenslijtage is dan het gevolg.

Tip: meet zo goed mogelijk de afstand tussen het vaste deel van de tandheugel en het draaipunt van de stuurstang bij het wiel. Dan heb je hem al ongeveer in de buurt staan en is er wel even mee te rijden.

Tip2: vervang de rubbers meteen nu je toch de zaak open maakt. Ze verouderen en er komen dan scheurtjes in. Niet goed en bron van meer ellende. Maak alles goed schoon voor je het in mekaar zet !  

groet

Theo

                          1. Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Korte reactie Stuurhuis revisie (Theo Jenniskens, 07.05.2020 06:25)